Medlemsåpning & Beach Party | The Deep West Assembly, Cauleen Smith

Cauleen Smith, The Deep West Assembly, 2024, Film still © Courtesy of the artist. Photo credit: Mar Sudac.

Astrup Fearnley Museet markerer åpningen av utstillingen The Deep West Assembly av Cauleen Smith torsdag 13. juni kl. 18:00-22:00.

Vi inviterer til feiring på museet og i den omkringliggende Tjuvholmen skulpturpark og stranden, med en performance av Waldane Walker og DJ-sett av Nora Mamdu. Forfriskninger og grillmat i skulpturparken.

Waldanes (aka Kinpupalic) performance under åpningen starter ved trikkestoppet på Aker brygge (utenfor Nasjonalmuseet) kl.18:00. Performancen er inspirert av den jamaikanske Jonkunno-tradisjonen og dens åndelige betydninger, med røtter tilbake til sekstenhundretallet. Bli med på en energisk visuell og fysisk reise gjennom gatene til museet og stranden.

Det er begrenset kapasitet, så påmelding er nødvendig, og det er førstemann til mølla som gjelder. Registrering for åpningen er tilgjengelig fra mandag 3. juni kl. 10:00.

Ønsker du å delta? Bli medlem!

Program:
18:00 Dørene åpner
18:00 Performance med Waldane Walker (starter ved trikkestoppet Aker brygge)
18:30 Åpningstaler i sal 1 ved Solveig Øvstebø og Cauleen Smith
18:45 Performance med Waldane Walker leder publikum ut i skulpturparken
18:50 Skulturparken åpner, forfriskninger, matservering. (Det vil ikke være mulig å medbringe forfriskninger eller mat fra skulpturparken inn i utstillingen)
19:00 DJ-sett av Nora Mamdu
21:30 Siste servering av forfriskninger
22:00 Utstillingen stenger

Utstillinger

The Deep West Assembly Cauleen Smith

Den amerikanske kunstneren Cauleen Smith har produsert eksperimentelle filmer og videoinstallasjoner i over to tiår.