«Blikk åpnet, dør lukket» av Blikkåpner Oslo | Lanseringsfest

Blikkåpner Oslo lanserer fanzinen «Blikk åpnet, dør lukket». For 16-19 år.

Fanzinen er trykket med riso på museet, og er utviklet, designet og produsert av blikkåpnerne selv.

For å feire lanseringen blir det konsert med artisten Joggedress, workshops, snacks, og muligheter til å se den helt nyåpnede utstillingen «The Deep West Assembly» av kunstneren Cauleen Smith.

Blikkåpner Oslo vil også benytte anledningen til å bruke sin stemme på vegne av situasjonen i Palestina. Det vil derfor være mulig å donere et valgfritt beløp som vi samlet skal gi til Leger Uten Grenser for å støtte deres humanitære arbeid på Gaza.

Arrangementet og fanzinen er gratis, men det er begrenset antall plasser. Påmelding.

Blikkåpner Oslo er et samarbeid mellom Kunstnernes Hus og Astrup Fearnley Museet, og fra i med høsten 2023 ønsker vi velkommen til prosjektets nye samarbeidspartner UKS (Unge Kunstneres Samfund).

Blikkåpner Oslo består av 15 ungdommer fra Oslos 15 ulike bydeler. Blikkåpnerne skal i skoleåret 2023/2024 jobbe i team for å formidle kunsttilbudet på institusjonene Kunstnernes Hus, Astrup Fearnley Museet og UKS til andre ungdommer i alderen 16 – 19 år. Gjennom å produsere egne arrangementer, workshops og omvisninger formidler Blikkåpnerne kunst på sine premisser.

Blikkåpner Oslo

Fjerde kull med Blikkåpnere er ansatt, og Blikkåpner Oslo sesong 2023/2024 er i gang