Workshop i risotrykk | For medlemmer

Med utgangspunkt i Leonard Rickhards utstilling, inviteres Astrup Fearnley Museets medlemmer til utforsking av form og flater gjennom risotrykk og collage. Workshopen gir en enkel innføring i risotrykk som teknikk.

Arrangementet er for medlemmer og nå fullbooket. Begrenset antall plasser. Ønsker du å sette deg på venteliste til workshopen kontakt medlem@afmuseet.no.

Risotrykk blir laget med en risograf. Den ser ut som en kopimaskin, men bruker en lignende prosess som ved silketrykk, ved at man trykker en farge om gangen gjennom en stensil. Risotrykk har en unik estetikk, og er særlig miljøvennlig sammenlignet med andre trykketeknikker. Med inspirasjon fra Rickhards utstilling, kombinerer vi ulike motiv og lager egne tofargede trykk.

Workshopen ledes av formidlere i museets verkstedsteam.

Ønsker du å delta? Bli medlem!

Astrup Fearnley Museet setter stor pris på ditt medlemskap! Som medlem bidrar du til museets utstillingsprogram og formidlingstilbud. Du får gratis adgang til alle utstillinger, workshops, arrangementer og omvisninger, invitasjon til åpningene, rabatter i museumsbutikken og mer!

Bli medlem!

Et medlemskap varer i ett år og gir fri entré til alle utstillinger og arrangementer.