Arrangement

Hamza Walker om Kara Walker | Foredrag

Hamza Walker om Kara Walkers praksis

Hamza Walker, direktør ved visningsstedet LAXART i Los Angeles, holder et foredrag om kunstneren Kara Walkers praksis, en av USAs ledende samtidskunstnere. Hamza Walker var tidligere kurator ved The Renaissance Society i Chicago, der han blant annet arbeidet med  Kara Walkers første solo-utstilling i 1997. Katalogen til denne banebrytende utstillingen har blitt et viktig referansepunkt for Kara Walkers senere publikasjoner. Hamza Walker bor og arbeider i Los Angeles.

Kara Walkers omfattende veggarbeid THE SOVEREIGN CITIZENS SESQUICENTENNIAL CIVIL WAR CELEBRATION (2013), ble nylig innkjøpt til Astrup Fearnley-samlingen, og er en del av museets aktuelle jubileumsutstilling Before Tomorrow. KaraWalker er kjent for sine tablåer laget av utskårne papirsilhuetter og filmer som blant annet tar opp temaer som rasisme, vold og slaveriets historie.

Arrangementet er en del av Before Tomorrow Live, et program bestående av performance, foredrag, lyd og video – som en forlengelse av jubileumsutstillingen Before Tomorrow – Astrup Fearnley Museet 30 år.

Gratis og åpent for alle.

Utstillinger

Before Tomorrow Live

Et nytt program bestående av performance, foredrag, lyd og video – som en forlengelse av jubileumsutstillingen Before Tomorrow – Astrup Fearnley Museet 30 år