Deichman Biblo Holmlia × Astrup Fearnley UNG

Bli kjent med samtidskunsten! Velkommen til workshoper for barn og ungdom på Biblo Holmlia.

Sted: Deichman Biblo Holmlia
Dato: tir 20. feb – fre 23. feb | 12:00-15:00

Deichman × Astrup Fearnley UNG er et prosjekt hvor Astrup Fearnley Museet, i samarbeid med ulike Deichman-filialer, arrangerer kunstformidling for barn og unge i bibliotekenes lokaler. Formidlingen tar form som praktiske workshoper, med utgangspunkt i aktuelle utstillinger ved museet.

Målet er å lage et lavterskeltilbud for barn og ungdom, hvor de får nærme seg samtidskunst og samtidskunstens arbeidsmetoder på en uventet og ny måte, samtidig som de blir kjent med museet i sitt eget lokalmiljø.

Neste workshop finner sted på Deichman Biblo Holmlia tirsdag–fredag i vinterferien, 20.–23. februar, kl. 12–15. Denne gangen tar vi utgangspunkt i Leonard Rickhards utstilling, og undersøker form og farge gjennom maling og collage. Tilbudet er helt gratis, og krever ingen påmelding. Velkommen!

Formidling

Gjennom omvisninger, familieverksted og kunstklubber ønsker vi å gi våre små og store besøkende bakgrunnskunnskap og perspektiver til kunsten i de aktuelle utstillingene og Astrup Fearnley-samlingen.