Magasin

Astrup Fearnley Museet søker museumsverter

Er du interessert i kunst og har lyst til å jobbe på et av Norges fremste museer for samtidskunst?

Astrup Fearnley Museet søker museumsverter til fast 20% deltidsstilling. Stillingen er spesielt egnet som et supplement til studier, kunstnerisk virksomhet eller like etter endt studier innen relevant fagområde.

Arbeidsoppgaver:

• Formidling av utstillinger og museets aktiviteter samt vakthold i museets åpningstid.
  • Jobbe på en aktiv og oppsøkende måte for å opprette kontakt med publikum.
  • Delta på opplæringer og kurs, samt holde deg oppdatert på museets program.
  • Rigg og vakthold i forbindelse med arrangementer, både i og utenom museets åpningstid.
  • Gjennomføre formidlingstilbudet Kunstprat. Kunstprat er en 10 minutters presentasjon om et selvvalgt verk, vist i utstillingssalene.

Kvalifikasjoner:

• Kunstfaglig kompetanse, gjerne innen samtidskunst.
  • Ønskelig med formidlingserfaring.
  • Ansvarsfull, initiativrik, kunnskapssøkende og utadvendt er sentrale egenskaper.
  • Gode muntlige språkkunnskaper i norsk og engelsk. Det er en fordel om du snakker flere språk, men det er ikke et krav.

Send kortfattet søknad og CV til soknad@afmuseet.no innen 12. februar 2024.